niedziela, 11 września 2011

Tint Projekt - less is more

Tint Projekt - "less is more"
23 IX (piątek) 18:00 
Galeria "II piętro"
Zamojski Dom Kultury 
ul. Partyzantów 13


Wojciech Kapuściński - rocznik 1978, urodzony w Zamościu. Absolwent specjalizacji fotograficzno-filmowej. Członek Zamojskiego Towarzystwa Fotograficznego. Autor kilku wystaw indywidualnych, uczestnik wielu wystaw zbiorowych. Ma na koncie kilka wyróżnień i nagród w konkursach fotograficznych.

"Less is more" to próba pokazania formy jako najprostszej i najczystszej treści. Dążenie poprzez jedynie kompozycję, względnie kolor - lub jego brak - do wywołania niejednoznacznych skojarzeń i emocji. Proste sekwencje geometryczne pozostają poukładane albo są zaburzone nawiązując do rozmaitych odczuć odbiorcy. Nie narzucają jednej interpretacji i nie podają gotowych rozwiązań.


Hubert Siemieńczuk – ur. 1978 w Białymstoku. Studiował w Warszawskiej Szkole Fotografii oraz Lubelskiej Szkole Fotografii.  Pomysłodawca Galerii Bezdomnej w Zamościu. Fotoreporter, współpracownik Dziennika Wschodniego. 

Forma i treść to elementy konwencji. Łamanie konwencji to synonim wolności. Uprawianie wolności w fotografii to instax. Tutaj mniej znaczy więcej. 




Piotr Komajda (1990r.)
Fotografuje od kilku lat, mam za sobą kilka wystaw i konkursów. 
Prowadzę zajęcia w Pracowni Fotografii Negatyw. 
W fotografii najbardziej interesuje mnie opowiadanie o tym, co widzę. Od zawsze fotografuję w sposób dokumentalny. Najczęściej jest to bardzo subiektywna interpretacja danego tematu. Nie szukam tematów w filmach, książkach czy internecie, same do mnie przychodzą.


Tworząc ten projekt najmniej ważne było dla mnie to jak dobre zrobię zdjęcia (dobre fotograficznie). Mniej to więcej? Postanowiłem opowiedzieć o ostatnim roku mojego życia, o emocjach jakie przeżywałem a może raczej o ich braku. 
Mniej. To słowo coraz częściej się pojawia bo mniej czasu, bo mniej pieniędzy, bo mniej…
To nie znaczy, że "więcej" będzie oznaczało coś pozytywnego bo jak każdy wie dorosłe życie to poważne życie(przynajmniej takie powinno być). Pojawia się coraz więcej opinii, oczekiwań i rad, których wcale nie mam ochoty ani potrzeby spełniać/słuchać…

- Piotrek to taka cicha woda
- wierzymy w ciebie 
- zawiodłeś mnie 
- gratuluję
- przecież Pan nie ma żadnych kwalifikacji 
- jesteś niesamowity
- powinieneś się leczyć
- jesteś wyjątkowy
- jesteś nikim
- … musisz wreszcie dorosnąć 

studia inżynierskie, państwowa posada…. chyba jednak słucham tych rad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz